Μήπως χρειάζεστε "ανακαίνιση";

Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτωβρίου 2015

Τριγυρίζοντας στο internet και ψάχνοντας, συνάντησα ένα ενδιαφέρον φαινόμενο: μεγάλος αριθμός από εταιρικά websites που φαινόντουσαν ότι ήταν παλιά. Όχι «παλιά» 1-2 ετών (που πλέον κι αυτά έχουν αρχίσει να δείχνουν την ηλικία τους), αλλά πραγματικά παλιά.

Ιστοσελίδες με ηλικία άνω των 5 χρόνων, σε μερικές περιπτώσεις και άνω των 10, με την πλειοψηφία να βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά τα δύο νούμερα.

Το προφανές ερώτημα εδώ είναι: «Πώς  καταλαβαίνεις ότι ένα site είναι παλιό»;

Εύκολα. Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων είναι όπως η μόδα. Ανά εποχή και κάτι διαφορετικό επικρατεί στα χρώματα, στις γραμματοσειρές, στο «στήσιμο» της κάθε σελίδας. Το πόσο γρήγορα ξεπερνιέται μια μόδα, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, αλλά σχεδόν κάθε εποχή χαρακτηρίζεται από τα δικά της στοιχεία. Π.χ. το μαύρο φόντο ήταν στη μόδα εκεί γύρω στο 2010, η εισαγωγή flash ήταν γύρω στο 2004-5 κ.ο.κ.

Επιπλέον, υπάρχουν οι τεχνολογίες που αλλάζουν (π.χ. responsive layout), περιορισμός της χρήσης flash,  αλλαγές στους κανόνες του SEO και αρκετά άλλα στοιχεία, η ανάλυση των οποίων δεν είναι ακριβώς ο σκοπός αυτού του άρθρου.

Αυτό που μας ενδιαφέρει εδώ είναι μια αντίληψη πολλών επαγγελματιών σε σχέση με το site της επιχείρησής τους. Σύμφωνα με αυτή, μπορείς να φτιάξεις ένα και να το αφήσεις να υπάρχει, μέχρι να φαίνεται τόσο παλιό, ώστε οι πελάτες να αρχίσουν να διαμαρτύρονται ή μέχρι ένας «γνωστός» που «ξέρει από αυτά» να κάνει μια σχετική παρατήρηση.

Πόσο λογικό είναι αυτό; Ας πούμε ότι είναι τόσο λογικό, όσο το να έχεις ένα κατάστημα και να περιμένεις να ξεφλουδίσουν οι τοίχοι και να σκάσει το πάτωμα πριν κάνεις μια ανακαίνιση. Σας φαίνεται ακραίο το παράδειγμα; Κι όμως! Το site μιας επιχείρησης δεν είναι τίποτα άλλο από το κατάστημά της στο Internet και ως τέτοιο θα πρέπει να το αντιμετωπίζει, ανεξάρτητα αν πρόκειται για e-shop ή για ένα site παρουσίασης.

Και – όπως και με το πραγματικό κατάστημα – κάθε τόσο θα πρέπει να αλλάζει η βιτρίνα, να ανανεώνεται το εμπόρευμα και να γίνεται μια μικρή ή μεγάλη ανακαίνιση, έτσι ώστε να παραμένει ελκυστικό στους πελάτες – επισκέπτες.

Σε σχέση δε, με την πραγματική ανακαίνιση, το κόστος ανανέωσης και αναβάθμισης ενός site είναι πολύ μικρότερο. Ας μην προσπαθήσουμε δε να υπολογίσουμε πόσο μικρότερο είναι από το κόστος απώλειας πελατών που θα θεωρήσουν την επιχείρηση παρωχημένη...

Βάλτε βαθμό
(2 ψήφοι)

Ρωτήστε μας

Θέλετε πληροφορίες για το site σας; Επικοινωνήστε μαζί μας, τώρα!

Joomla Forms makes it right. Balbooa.com